Події березня 202131.03.2021


21 березня. Футбольний матч між студентами музичних відділень і театрального факультету ХНУМ

21 березня пройшов футбольний матч між студентами музичних відділень і театрального факультетів. Гра була дуже насиченою на яскраві моменти та захоплювала взаємодією між гравцями обох команд. Але не буває змагань без триумфаторів — матч завершився перемогою консерваторії.
Організатором змагань була Студентська рада театрального факультету та Руслан Желіба від команди музикантів.
Вітаємо гравців!

Студрада театрального факультету


19 березня. Участь Студради ХНУМ у Круглому столі Молодіжної ради при Харківському міському голові

ОСС УСІХ ВИШІВ, ОБ'ЄДНАЙМОСЯ!
Під цим гаслом 19 березня 2021 року пройшов Круглий стіл, який організувала Молодіжна рада при Харківськоуму міському голові задля знайомства та подальшої співпраці з органами студентського самоврядування вищих навчальних закладів Харкова.


У межах заходу студенти з різних вишів міста презентували ОСС своїх університетів, а також мали змогу неформально поспілкуватись між собою та з організаторами. Студентську раду ХНУМ імені І.П. Котляревського представили студенти театрального факультету, члени Студентської ради Олег Архангородський та Тетяна Полякова. Вони розповіли про те, які проекти створює та над чим працює наша Студрада на даний час.
Голова Молодіжної ради Дмитро Давідьянц та представники деяких комісій ради презентували об’єднання для ОСС та запропонували приєднатися до проектів, що організовує Молодіжна рада. Директор Департаменту у справах сім’ї, молоді та спорту Олексій Чубаров завірив у готовності Департаменту підтримати студентські організації в процесі здійснення власних проектів.

Цей захід став ще одним кроком у налагодженні співпраці нашого університету з іншими вишами та містом.

Судрада ХНУМ


18-20 березня. Всеукраїнська науково-практична конференція «Леся Українка на перехресті культур і часів»

18 – 20 березня відбулася Всеукраїнська науково-практична конференція до 150-річчя від Дня народження української поетеси та драматургині Лариси Косач. Співорганізаторами заходу виступили Харківський Національний університет мистецтв імені І.П.Котляревського, Харківський Національний університет імені В.Н.Каразіна, Державний музей книги і друкарства України (Київ).


Напрямки роботи конференції визначили шість тематичних секцій – «Леся Українка: життя, тексти й контексти в сучасному науковому дискурсі», «Сценічна інтерпретація творів Лесі Українки», «Леся Українка в ego-текстах», «Рецепція творчості Лесі Українки (історія літератури, методика, літературна критика, тексти», «Музичний вимір літературного надбання Лесі Українки», «Поетична мова Лесі Українки в категорійно-семантичному вияві: образи, символи, метафори». Науковий форум відбувся в онлайн-форматі.

На пленарному засіданні театральний факультет представили виступ завідувачки кафедрою сценічної мови заслуженої артистки України Людмили Важньової з уривком із моновистави за Лесею Українкою «Струни серця» (за мотивами п’єси Ю. Щербака «Сподіватись») і доповідь завідувачки кафедрою театрознавства, заслуженої працівниці культури України, професорки Галини Ботунової «Сценічні втілення творів Лесі Українки в перші пореволюційні роки».

У секції «Леся Українка: життя, тексти і контексти в сучасному науковому дискурсі» взяли участь докторка філологічних наук, професорка кафедри театрознавства Ольга Каленіченко і кандидатка філологічних наук, доцентка кафедри театрознавства театрального факультету, доцентка кафедри іноземних мов оркестрового факультету Антоніна Тимченко.

Ядром секції «Сценічні інтерпретації творів Лесі Українки» стали доповіді, присвячені трьом постановкам за творами Лесі Українки на сцені Харківського академічного українського драматичного театру ім. Т. Шевченка 1960-2000-х років, виголошені деканкою театрального факультету, кандидаткою мистецтвознавства, доценткою кафедри театрознавства Яною Партолою, старшою викладачкою кафедри театрознавства Юлією Щукіною і старшою викладачкою кафедри сценічної мови Іриною Кобзар. Також практику втілень творів Лесі Українки у Львівському академічному театрі ім. Л. Курбаса проаналізувала старша викладачка кафедри театрознавства Ольга Дорофєєва.

У рамках конференції відбулися дві творчі зустрічі. Перша – з режисеркою, письменницею, перекладачкою Вірляною Ткач (Нью-Йорк, США). Під час двогодинного заходу в учасників конференції була можливість зануритися до атмосфери роботи інтернаціональної постановочної групи кожної з вистав Yara Arts Group за найвідомішою п’єсою Лесі Українки («Лісова пісня Яри», 1994 та «Вогонь. Вода. Ніч», 2013), переглянути фото і відеофрагменти постановок.

Героїнею другої творчої зустрічі була режисерка, письменниця, драматургиня Юліта Ран (Україна), яка поділилася своїм досвідом роботи над виставами за «Лісовою піснею»:«Neverending forest songs в просторі та часі» (2016) та опера фолк-містерія «Зелене коло» (2020).

Модераторкою секції «Сценічні інтерпретації творів Лесі Українки», а також обох творчих зустрічей виступила деканка театрального факультету Яна Партола.

Юлія Щукіна


19-20 березня. Концертне виконання опери «Дідона та Еней» Г. Персела. Вистава Оперної студії ХНУМ

19-20 березня 2021 року у Великій залі ХНУМ імені І.П.Котляревського Оперна студія презентувала прем'єрні вистави опери «Дідона та Еней» Г.Перселла у концертному виконанні.


Взяли участь хор та оркестр Оперної студії. Диригент-постановник - Народний артист України, професор, Почесний громадянин м.Харкова Анатолій Калабухін, хормейстер-постановник - Заслужений діяч мистецтв України, кандидат мистецтвознавства, професор Наталія Бєлік-Золотарьова, головний концертмейстер - Людмила Кучер.

Завідувач кафедри сольного співу та оперної підготовки - Народний артист України, професор Володимир Болдирєв.

Людмила КУЧЕР. До питання виконавської інтерпретації оперних партій опери Генрі Перселла «Дідона та Еней»

 




14 березня. Масляна на театральному факультеті від Студентської ради

14 березня 2021 року на театральному факультеті за участю Студентської ради ХНУМ відбулося Свято Масланої.


Цьогоріч, не дивлячись на велику кількість перешкод, театральний факультет не відійшов від традиції святкування Масляної. Гуляння святкували разом усією студентською театральною родиною. І хоча холод і сніг стали неочікуваними гостями на святі - Масляна виявилася лише більш атмосферною, а номери кожного курсу розігрівали увагу глядачів та їхні замерзлі руки, що не залишали оплесків.

Свято перетоврилося не тільки у справжній балаган, а й мало невід'ємну смачну складову - домашні млинці з варенням і чаєм.

ВІТАЄМО ВСІХ ЗІ СВЯТОМ!

Матеріал підготовлено Олегом Архангородським

 


10 березня. Міжнародний майстер-клас Ольги Він (Німеччина)

10 березня 2021 р. у Великій залі ХНУМ імені І. П. Котляревського відбувся майстер-клас Ольги Він (Німеччина).

У майстер-класі взяли участь студенти-вокалісти, асистенти-стажисти університету: Софія Анісімова (клас концертно-камерного співу Заслуженої артистки України, доцента Світлани Клебанової), Олексій Вєтров (клас концертно-камерного співу Заслуженої артистки України, доцента Світлани Клебанової), Микита Бурцев (клас сольного співу Народного артиста України, професора Володимира Болдирєва), Анастасія Трубаєва (клас сольного співу Народного артиста України, професора Володимира Болдирєва), Аліна Бойко (клас сольного співу Заслуженої артистки України, доцента Олени Скворцової), Аліна Лядова (клас сольного співу доктора мистецтвознавства, професора Наталії Гребенюк).

Концертмейстери - Олена Батаєва, Ольга Коблець, Марина Корольова, Максим Шадько.

Під час майстер-класу прозвучали твори В.Моцарта, Ф.Шуберта, Р.Шумана, Р.Вагнера, Г.Малєра.


Ольга Він - випускниця ХНУМ імені І.П.Котляревського по класу фортепіано Валентини Шукайло, по концертмейстерському класу - Заслуженого діяча мистецтв України, професора Євгенії Нікітської. Під час навчання в університеті проявила себе як талановита, неординарна студентка. Брала участь у концертному виконанні опер «Царська наречена» М.Римського-Корсакова, «Борис Годунов» М.Мусоргського. Це спрогнозувало її майбутнє в Німеччині, де вона працює запрошеним концертмейстером постановок оперних спектаклів у різних німецьких театрах.

Зараз вона працює у Вищій Школі Музики м.Штуттгарта на посаді доцента.

Перебуваючи у Харкові, вона підготувала концерт зі співаками, яких навчає в Німеччині, включивши до їхньої програми твори українських і російських композиторів.


 05-06 березня. Міжнародні Майстер-класи за участю Валерія Соколова (скрипка, Швейцарія), Олексія Шадріна (віолончель, Німеччина)

У межах конференції «Сучасне слово про мистецтво: наука та критика» у ХНУМ імені І. П. Котляревського 05-06 березня 2021 р. відбулися майстер-класи за участю Валерія Соколова (скрипка, Швейцарія), Олексія Шадріна (віолончель, Німеччина). У майстер-класі взяли участь не тільки студенти нашого вузу, а й чимало учнів ХССМШ, музичного училища.

СЕРТИФІКАТИ


Поза всяким сумнівом, подібні заходи стають знаковими подіями в навчальному процесі, збагачуючи його новим безцінним досвідом. Вони стають частиною історії університету. Чимало наших харків'ян, відомих і визнаних у світі музикантів, готові поділитися своїм багатим досвідом у рідному місті з молодими колегами, які тільки починають свій творчий шлях. І це є одним із найважливіших чинників подальшого успішного розвитку нашої Alma Mater.


Олексій Шадрін вихованець харківської школи, з дитинства вчився у ХССМШ в класі професора Олени Щелкановцевої. Потім поступив у Ганновер до професора Леоніда Горохова (HochschulefürMusik, TheaterundMedien), вихованцю петербурзької школи. Був запрошений на навчання до найпрестижнішого вишу світу – Kronberg Academy.

Післязакінчення Академії Олексій поступив у клас видатного виконавця свого покоління Гаррі Хоффману.

Гра О. Шадріна вирізняється блискучим володінням інструментом, технічною досконалістю, надзвичайно красивим звуком, широкою палітрою тембрових барв, благородством, почуттям стилю та міри (що так рідко зустрічаються у сучасних виконавців), повною відсутністю зовнішніх ефектів і глибиною занурення у виконувані твори. О. Шадрін є одним із накращих концертуючих виконавців серед сучасних українських віолончелістів.


У манері вести урок превалює показ на інструменті – уміння представити кілька варіантів виконання і здатність вибрати з них найбільш придатний для конкретного виступу (учня). Олексій приділяє увагу і технічній оснащеності учасників майстер-класу, нерідко пропонуючи той чи інший спосіб роботи над конкретною проблемою (вправа, етюд і т.п.). Зберігши найкращі традиції харківської виконавської школи, О. Шадрін істотно збагатив їх найвищим європейським «стандартом» смаку, якості, знань усіх актуальних нині прочитань стилів різних епох і жанрів.


Валерій Соколов, безумовно, є лідером серед молодих (і не тільки) сучасних українських скрипалів. Почавши своє навчання в ХССМШ у класі Сергія Євдокимова, він продовжив освіту в лондонській школі (заснованій великим Ієгуді Менухіним) у класі Наталії Боярської, потім – у Лондонському Королівському Коледжі.

Поворотом у творчій долі Валерія стала перемога (Гран-Прі) на престижному конкурсі Джорж Енеску (м. Бухарест, Румунія).

Валерій виступає з кращими оркестрами та диригентами світу.


Манеру ведення уроку Валерієм Соколовим відрізняє вміння миттєво охоплювати суть виконуваного твору (блискуче вміння інтуїтивно орієнтуватися в матеріалі навіть тих творів, які він сам раніше не виконував). Доброзичливість та вміння терпляче і, в той же час, наполегливо домагатися необхідного рівня технічної якості виконання, поєднаного з глибиною прочитання твору, стилістичної точності, вивіреності. Цими якостями відрізняється його власна манера виконання.

Якщо ж на уроці представлено твір, що знаходиться в репертуарному «активі» скрипаля, Валерій з величезним задоволенням і захопленістю веде учня до мети по самих потаємних стежках, занурюючи до кола виконавської «магії». Блискучий екскурс у маловідомі факти біографії Сергія Прокоф'єва, чудове знання особливостей гармонічної мови композитора, вміння аналізувати його стилістку з фактами біографії та етапами творчості, змусило всіх присутніх в залі затамувати дихання не на одну годину. Справжній великий Майстер – це визначення, без жодного перебільшення, відноситься до Валерія Соколова.

Вражає манера ведення уроку, властива саме європейським педагогам – це викладання, в основі якого лежить живий, блискучий показ на інструменті, вміння захопити учня майстерністю власного виконання, глибоке знання традицій, гармонії, поліфонії, особливостей побудови музичної форми і вміння користуватися своїми знаннями в повсякденній практиці. Це є частиною занять, однією зі складових виконавської майстерності.

Микола Удовиченко


04-06 березня. Міжнародна конференція «Сучасне слово про мистецтво: наука і критика»

04-06 березня 2021 р. У ХНУМ відбулася триденна МІжнародна науково-практична конференція для викладачів ЗВО, аспірантів і пошукувачів наукових ступенів «Сучасне слово про мистецтво: наука та критика».

Напрями роботи конференції включили сучасний дискурс про мистецтво, герменевтику, інтерпретацію, критику як типи мистецтвознавчої рефлексії, формування виконавсько-педагогічних та історико-теоретичних шкіл в контексті часу, ювілейні дати, знакові події та видатні постаті ХНУМ імені І. П. Котляревського.

 

У межах конференції відбулася ЛЕКЦІЯ «Мікротони і людська психіка: спадщина композитора Джона Ітона» (англійською) композитора, піаніста РІЧАРДА КЕМЕРОНА-ВУЛЬФА (США).  

ПРОГРАМА

Інформацію про сертифікати учасників буде надано додатково.

 

Сторінку підготувала Марія Борисенко